CRG TEAM OKKART zvítězil na Zimním poháru


Zimní pohár již tradičně zakončil motokárovou sezónu v České republice a TEAM OKKART triumfoval již popáté, poprvé však v barvách CRG. Ondřej Kočka zvítězil potřetí, Aleš Burger podruhé. Výsledek ještě podtrhla dvojice Jiří Petera a Petr Kocián, kteří skončili třetí. Klára Tlusťáková pak v dětském závodě obsadili druhé místo.

Do hlavního závodu v našich barvách startovalo šest posádek. Některé bez ambicí s cílem pobavit se, některé s ambicemi nejvyššími. Těmi především byli Ondřej Kočka a Aleš Burger jako CRG TEAM OKKART (CRG RoadRebel/Honda 390/Dunlop) a Jiří Petera s Petrem Kociánem startující pod názvem TEAM OKKART I. – KART 33 (Maranello RS10/Honda 390/Dunlop).

I přesto, že předpověď slibovala déšť celou noc před závodem, ráno jsme se sešli na Autodromu Vysoké Mýto za suchého počasí. Než však začaly volné tréninky, začalo pršet a podle ohlasů všech účastníků, kteří přicestovali do Mýta snad ze všech stran republiky, pršelo všude a tak bylo jasné, že XVII. ročník bude mokrý.

CRG TEAM OKKART již v tréninku patřil k nejrychlejším a drobnými změnami v nastavení ještě zrychloval. Druhá posádka to měla trochu složitější, neboť Petr Kocián trénink vynechal a na dráze se ráno ukázal pouze Jiří Petera. Ten nakonec těžil hlavně ze zpětné vazby Ondřeje Kočka a Aleše Burgera a káru přizpůsobil podle nich.

V další naší motokáře se objevila posádka známá z tratí rallye a to Antonín Tlusťák a Ivo Vybíral, kteří se za volantem střídali společně s Jiřím Kočkou a Radkem Jatelem.

Za zmínku pak ještě stojí posádka se startovním číslem 15, kde se mimo jiné objevila za volantem redaktorka České Televize, Markéta Srbová. Společnost jí dělal Karel Simon, jezdec třídy KZ2 a dále potom Petr Kobrle a Zdeněk Kmínek.

Po startu, kde pořadí bylo určeno losem, a po pár ujetých kolech jel ve vedení Ondřej Kočka následovaný Karlem Simonem, když ještě v první pětce bojoval Antonín Tlusťák. Pro Petra Kociána byl úvod závodu v podstatě tréninkem a tak z počátku trochu ztrácel.

Ondřej Kočka byl suverénně nejrychlejší, když do boxů zamířil s náskokem jednoho kola na druhého v pořadí. Za volant šel Aleš Burger a pokračoval v extrémně rychlém tempu. 

Petr Kocián postupně zrychloval a společně s Jiřím Peterou stoupali pořadím. 

Ivo Vybíral převzal motokáru od Antonína Tlusťáka a na to, že je zvyklý sedět na sedadle spolujezdce, předváděl za volantem motokáry skvělý výkon. Radek Jatel následně jel také velmi dobře, akorát jej postihla technická závada v podobě prasklého šroubu unašeče volantu a to pro tuhle posádku znamenalo nemalé zdržení. Do cíle pak závod dojížděl Jiří Kočka, který motokáru dovezl nakonec na sedmém místě. Přes zdržení, které způsobil již prasklý šroub, je to velmi dobrý výsledek.

O dvě příčky výš se nakonec pořadím prokousali Jiří Petera s Petrem Kociánem, když Jiří Petera projel cílem jako třetí.

Absolutně bezkonkurenční pak byli Ondřej Kočka s Alešem Burgerem, když do cíle tří hodinového závodu přijel Aleš Burger s náskokem více než dvou kol na druhého v pořadí. Aleš jel poprvé s podvozkem CRG a velmi si jeho chování pochvaloval. Tato motokára jela letos druhý vytrvalostní závod (poprvé s ní startoval Ondřej Kočka s Markem Pytlíkem v Písku) a podruhé skončila na stupních vítězů. Tento fakt ukazuje, že TEAM OKKART pokračuje i s podvozkem CRG ve výsledcích, kterých dosahuje s Maranellem.

Na stupních vítězů tak stáli dvě posádky TEAMu OKKART, který se tak velmi důstojně rozloučil se sezónou 2017.

Samotnému vytrvalostnímu závodu na 3 hodiny pak předcházel deseti kolový sprint dětí, kde Klárka Tlusťáková obsadila druhé místo. Nejen díky Klárce tak TEAM OKKART bral ZLATO, STŘÍBRO i BRONZ.

  

CRG TEAM OKKART

Jiří Kočka OKKART Servis
Straky 29
417 71 Zabrušany

KONTAKT


Kalendář závodů


Partneři









a další